Apelul 2023-2024, 2023-1-RO01-KA121-SCH-000121502
MOBILITATE TURCIA
MOBILITATE TURCIA
Prin participarea activă la experiențe practice, cum ar fi fabricarea ceramicii și activități de codificare, am pătruns în cultura și istoria turcă. Am câștigat abilități practice în crearea de piese de ceramică și aplicații de codificare, dobândind simultan o înțelegere profundă a moștenirii culturale turcești. Crearea propriilor piese de ceramică ne-a pus pe toți în legătură cu semnificația istorică a ceramicii în arta și tradiția turcă. După ce am vizitat situri istorice și culturale din Salihli și alte orașe turcești, a fost o oportunitate excelentă de a explora aceste locații, de a observa artefacte și de a interacționa cu ghizii locali și experți care ne-au oferit informații despre semnificația culturală a fiecărui sit. Am fost implicati activ în echipă ateliere de construire și activități de grup, cum ar fi prezentări despre prevenirea agresiunii și dansuri populare. Am dezvoltat abilități puternice de lucru în echipă, înțelegând importanța colaborării eficiente și cum să contribuim pozitiv la dinamica grupului. A fost îmbunătățită competența interculturală prin implicarea în interacțiuni semnificative cu comunitățile locale din Salihli și alte locații. Am avut o perspectivă asupra cotidianului vieții, tradițiile și perspectivele oamenilor pe care i-am întalnit, promovând respectul și toleranța față de cultură și diversitate. Abilitățile de comunicare interculturală ne-au permis să ne conectam cu oameni din diferite medii culturale în mod eficient, atât personal cât și profesional. După fiecare zi de program, am fost angajati în auto-reflecție, analizându-ne experiența zilnică și cunoștințele pe care le-am dobândit. Acest proces reflexiv ne-a încurajat pe noi cadrele didactice și pe elevii noștri să ne analizăm critic gândurile, sentimentele și reacții la diverse situații și împuternicirea de a dezvolta abilități de rezolvare a problemelor și de a lua decizii informate bazate pe observații și concluzii. Toate acele abilități de gândire critică și comunicare eficientă ne-a dezvoltat capacitatea de a analiza, comunica și rezolva probleme.
Noi cadrele didactice și elevii am fost implicați activ în experiențe practice de învățare în timpul atelierelor precum „Fă-ți propriul vas” și activități de codare, precum și la atelierul de marbling. La atelierul de olărit, noi a învățat cum să formam și să creem propriile piese de ceramică folosind lut, roți de ceramică și glazură. În activități de codificare, au fost scrise, testate și depanate codul, creând aplicații practice. Prin aceste experiențe captivante, am dobândit o înțelegere profundă a culturii și istoriei turce. Meșteșugul privind propriile piese de ceramică au fost legate de semnificația istorică a ceramicii în arta turcească și tradiţie. Ca si cadre didactice, ne-am angajat în învățarea prin explorare culturală, vizitând locuri istorice și culturale din Salihli și alte orașe turcești. A fost un bun prilej de a explora aceste locații, de a observa artefacte și interacționează cu ghizi și experți locali care oferă informații despre semnificația culturală a fiecăruia sit. Ateliere de team-building și activități de grup, cum ar fi prezentările de agresiune și dansurile populare a promovat munca în echipă și colaborarea. Acele abilități cum ar fi lucrul împreună, comunicarea eficientă și rezolvarea problemelor în mod colectiv se reflectă asupra învățării cum să ne coordonăm eforturile, să ne valorificăm punctele forte unul altuia, și să atingă obiective comune și să înțeleagă importanța muncii în echipă eficientă și a modului de a contribui pozitiv la dinamica grupului. După această experiență promovam respectul și toleranța față de diversitatea culturală, pentru abilitățile de comunicare interculturală dobândite în mobilitate.
Cursul a fost o oportunitate binevenită atât pentru învățare, cât și pentru împărtășire experiențe. Faptul că există o strategie la nivel european înseamnă că problema studenților cu CES să nu mai fie accesibil instituțiilor de învățământ care se confruntă cu acest lucru fenomen. Învățarea de noi metode și tehnici și aplicarea lor în procesul de învățare, implementarea programelor, digitalizarea resurselor de învățare va face școala mai mult activă, își va ajuta studenții în procesul de integrare. Experiența de a participa la activitățile proiectului de mobilitate Erasmus au fost unice , de o complexitate deosebită. Această mobilitate ne-a ajutat să ne perfecționăm. Am simțit cum este minunat să poți crește profesional, cultural și mai ales personal în același timp timp.
ELEVI PARTICIPANȚI:
BUDURCĂ MARIA – ARIANA
BUDACĂ TEODORA – PARASCHIVA
CĂLIMAN ELENA – LAURA
COJOCARU DENIS – GEORGE
IGNAT ELEN – ALESSIA
IRIMIA ELIZABETH – MARIA
STAN MARIA – IZABELA - DENISA
TABAN ANASTASIA – MARIA
Job shadowing : 1. DIACONU ȘTEFAN – IOAN
2. CONSTANTIN ANIȘOARA
PROFESORI INSOȚITORI:1.CONSTANTIN CRISTINEL – VENIAMIN
2.BUDURCĂ ALINA - NICOLETA
MOBILITATE GRECIA
MOBILITATE GRECIA
În timpul mobilității , ne-am îmbunătățit cunoștințele despre cultura, istoria și limba greacă, precum și contribuțiile Greciei la civilizația și moștenirea culturală europeană. Am dobândit competențe interculturale, inclusiv capacitatea de a înțelege și de a aprecia diferențele culturale, de a comunica eficient peste granițele culturale și de a lucra în colaborare în echipe diverse. Am fost îmbunătățite abilitățile lingvistice, în special în contextul învățării greacă și îmbunătățirea comunicării în limba engleză, care este limba comună a proiectului.
Ne-am dezvoltat abilitățile de management, inclusiv planificarea, implementarea și evaluarea proiectelor, precum și capacitatea de a gestiona eficient resursele și de a lucra în colaborare cu alte instituții. Am înțeles mai bine spiritul civic și antreprenorial, incluziunea socială, solidaritatea și altruismul, care sunt valori importante promovate de Uniunea Europeană.
Împreună cu elevii noștri am dezvoltat creativitatea și inovarea, prin ateliere de dans tradițional, expoziție de pictură, expoziție de realitate argumentată și experimente de chimie.
S-au învățat puține expresii în limba greacă în urma participării la un atelier de limbă greacă, după ce a fost o prezentare despre sistemul de învățământ grecesc și comparație cu sistemul de învățământ românesc. Am aflat informații despre istoria școlii grecești, activitatea, curriculumul educațional special, politicile de incluziune și abordarea educațională și același lucru pentru școala românească. Au fost explorate asemănările și diferențele dintre culturile noastre bazate pe religia ortodoxă, precum și contribuția acesteia la patrimoniul cultural european și valorile promovate de Uniunea Europeană prin vizitele culturale. Am participat la observarea la clasă și demonstrația de predare la școala gazdă la lecții de matematică, limba engleză, fizică, istorie, artă, muzică și geografie, chimie, dans tradițional și vizite culturale la moștenirea greacă. Am învățat într-un atelier cum să promovăm diversitatea culturală și incluziunea în clasă.
În cadrul programului Job Shadowing am realizat și îmbunătățit următoarele abilități de management: competențe lingvistice, capacitate interculturală, consolidarea parteneriatelor transnaționale, consolidarea parteneriatelor locale, naționale și internaționale prin activități de diseminare și colaborare interinstituțională.
Cursul a fost o oportunitate binevenită atât pentru învățare, cât și pentru împărtășirea experiențelor. Învățarea de noi metode și tehnici și aplicarea lor în procesul de învățare, implementarea programelor, digitizarea resurselor de învățare vor face școala mai activă, îi va ajuta pe elevii săi în procesul de integrare. Experiența de participare la activitățile proiectului de mobilitate Erasmus a fost unică și de o complexitate deosebită. Această mobilitate ne-a ajutat să ne perfecționăm. Am simțit cât de minunat este să poți crește profesional, cultural și mai ales personal în același timp.. Timpul petrecut împreună cu oameni extraordinari a căpătat valențe speciale atât pentru activitățile profesionale, cât și pentru viața personală.
Elevi participanți:
AXINTE NICOLAE - KEVIN
AXINTE ALIN – ANDREI
CONSTANTINESCU TEONA - MARIA
GHEBOSU ALESSIA – MARIA
IGNAT MARIA – ALEXANDRA
LEONTE IOANA – GIULIA
POPA ANASTASIA
RACARIU ANA – GEORGIANA
Cadre didactice participante:
Job shadowing :
1.MACOVEI CODRUȚ IOAN FILIP
2.ACATRINEI GABRIELA – ANABELA
PROFESORI INSOȚITORI:
1.TIMOFTE MIHAELA
2.CĂLIMAN ROXANA – ELENA
MOBILITATE CEHIA
MOBILITATE CEHIA
Activitați în cadrul mobilității : atelier de abilități UDL, proiectarea planurilor de lecții, exerciții de joc de rol și simulare, proiecte colaborative care integrează tehnici UDL; Planificarea lecțiilor UDL și Towards Experts Learning. Am fost creat un mediu de învățare incluziv gestionat și, de asemenea, am aplicat principiile UDL pentru a dezvolta planuri de lecție accesibile și captivante. Mi-am dezvoltat comunicarea și limba, în special într-un context multilingv precum UE.
Competențe dezvoltate: pentru motivarea și îndrumarea elevilor pentru a minimiza decalajele de realizare; capacitatea de a evalua și adapta metodele de predare pentru diverse nevoi de învățare; competență în construirea și utilizarea unei rețele de educatori pentru învățarea și schimbul intercultural și, de asemenea, pentru reflectarea și dezvoltarea continuă a competențelor personale și profesionale în pedagogii inovatoare.
Am învățat să identific și să rezolv barierele în calea învățării în diverse săli de clasă într-un atelier interactiv despre UDL, concentrându-se pe înțelegerea principiilor de bază și a modului în care aceste principii susțin abilitățile de generație următoare în educație. Am învățat cum să creez conținut variat, inclusiv instrumente de învățare vizuale, auditive și kinestezice. De asemenea, am participat la lucrări de grup privind proiectarea evaluărilor după principiile UDL, bazate pe incluziune și diversitate în metodele de evaluare. Am explorat diverse tehnologii educaționale în cadrul UDL în laboratorul de tehnologie interactiv. Ca activitate finală privind învățarea mixtă în UDL, am fost conceput un plan cuprinzător de lecție UDL, combinând metodologiile tradiționale și digitale.
Cursul a fost o oportunitate binevenită atât pentru învățare, cât și pentru împărtășirea experiențelor. Învățarea de noi metode și tehnici și aplicarea lor în procesul de învățare, implementarea programelor, digitizarea resurselor de învățare vor face școala mai activă, îi va ajuta pe elevii săi în procesul de integrare. Experiența de participare la activitățile proiectului de mobilitate Erasmus a fost unică pentru mine, de o complexitate deosebită. Această mobilitate ne-a ajutat să ne perfecționăm. Am simțit cât de minunat este să poți crește profesional, cultural și mai ales personal în același timp. Faptul că, acest curs a fost organizat în așa fel încât informațiile sale științifice falia ne-au permis treptat să identificăm resurse de aprofundare și exercițiu, atât exercițiu dirijat în timpul sesiunilor de antrenament, cât și liber în timpul explorărilor noastre de a face temele zilnice propuse. de către antrenor. Timpul petrecut împreună de cu oameni extraordinari a căpătat valențe speciale pentru participanti, pentru că am simțit că fiecare zi împreună este una plină de sens, cu semnificații profunde atât pentru activitățile profesionale, cât și pentru viața personală.
Participanți:
Prof. Brîndușa ROMAN
Prof. Andreea – Mădălina AXINTE
Educatoare: Diana NEGRII